München, 19.03.2014

Hidden Markets in the Chemical Industry - Illusion or Growth Opportunity?

The chemical-pharmaceutical industry in Germany plays an important role. With its many different products, the industry stands at the beginning of a long supply chain. Over the last number of decades, the high innovation rate has contributed to high growth rates in Germany, even though the market was saturated. The chemical industry in Germany is a driver for technology and innovation - even more so than mechanical engineering. Many downstream branches depend on ideas from the chemical industry, which accounts for 17% of all industry R&D spendings (Kellermann 2012). Besides innovation, the German chemical industry is known for its success abroad. Most firms sell their products in Europe, and often further afield, too. Germany is responsible for 25% of the total sales of chemical products in Europe. In total, more than half of sales are generated abroad (Verband der chemischen Industrie 2013a). To stand out in emerging markets like Asia and South America, risks must be taken into account, especially for small and medium sized firms. It is this kind of firm that is dominating the chemical industry in Germany.

Read the full article here.
 
Ihr Ansprechpartner
Stephanie Meske
Public Relations
 
Telefon
+49 89 / 286 23 139

Fax
+49 89 / 286 23 290

 
Kontaktieren Sie uns
 
Themenrelevante Inhalte
Die Agenda des Chief Technical Officer (CTO) ändert sich derzeit fundamental. Für die Herausforderungen der...
mehr
„Stillstand ist Rückschritt“ – das ist branchenübergreifender „common sense“. Wachstum im Unternehmen ist deshalb...
mehr
Die europäische Kunststoffindustrie befindet sich auf der Rohstoffseite in einem tiefgreifenden strukturellen...
mehr
Mitteilung, 30.01.2017
Was sind die angesagten Trends der Kunststoff-Industrie im Jahr 2017? Scheuchen Themen wie Customized Solutions, die globale...
mehr
Welche Trends geben im Jahr 2017 branchenübergreifend in Unternehmen den Ton an? Welche Themen scheuchen sie aus der...
mehr
Hand auf‘s Herz: Wie weit sind Unternehmen auf dem Weg der digitalen...
mehr
Kommentar, 25.10.2016
Produktmanagement scheint ein alter Hut zu sein. Und doch: Mittelständische Unternehmen revitalisieren zunehmend vorhandene Strukturen zum...
mehr
Veranstaltung, 21.10.2016
Im Rahmen der Weltleitmesse der Kunststofftechnik, der K´2016 vom 19. bis 26. Oktober 2016 in Düsseldorf, bietet der Gesamtverband...
mehr
Kommentar, 17.08.2016
Die große Bedeutung von Kunststoffprodukten ist sowohl für Industriegüter wie auch für Konsumgüter unzweifelhaft. Wenn es gilt...
mehr